Уроки патріотизму

Україна - єдина країна
Ключові  компетентності:
 сприяти формуванню патріотизму, національної  свiдомості, толерантності; розширити уявлення учнів про культуру, традиції українського народу; виховувати патріотизм, повагу до державних та народних символів.
Обладнання: державна символіка України, карта України, виставка книжок українською мовою, рушники.
Хід уроку
1.Організація класу.
Добрий день, мої любі діти!
Я щаслива зустріти вас.
Хай вам радісно сонечко світить
Й будемо вчитися…
 В добрий і мирний  час!
Я рада всіх вас бачити і вітати! Щоб наше спілкування вдалось – приготуйте хороший настрій, бажання висловлюватись, позитивне та добре відношення один до одного, а також багато щирих посмішок, якими ви поділитесь з оточуючими.
ІІ. Повідомлення теми.
— Сьогодні у нас незвичайний урок — урок- подорож.
-А де ми будемо подорожувати, ви дізнаєтесь, якщо будете працювати дружно і розгадаєте кросворди. Прочитавши слова по горизонталі ви прочитаєте тему уроку.
Робота в групах.
1 група
1.    Найбільший звір.( Зубр)
2.    Назва гір на заході України. (Карпати)
3.    Найвища гора Українських Карпатах.( Говерла)
4.    Місто порт на узбережжі Чорного моря.(Одеса)
5.    Столиця України.( Київ)
6.    Найбільша річка України. (Дніпро)
7.    Найбільший птах України. (Журавель)
2       група
1.    Цілюща властивість калини. (Лікує)
2.    Рослина з дрібненькими біленькими квіточками, схожа на деревце. Символ нескореності.   (Деревій)
3.    Найвище дерево що росте в Україні. (Модрина)
4.    Розмальоване великодне яйце.   (Писанка)
5.    Мешканець Запорізької Січі.   (Козак)
3       група
4       Назва символа , який дівчата одягають на голову у свята.(Вінок)
5       Різнокольорова прикраса українського віночка.   (Стрічка)
6       Символ України - кущ. (Калина)
7       Державна мова в Україні. (Українська)
8       Урочиста пісня нашої держави. ( Гімн)
9       Улюблена страва українців. (Вареники)
 -        Молодці, ви розгадали кросворди і вже знаєте тему уроку. Сьогодні ми подорожуватимемо по  нашій рідній Україні.
А девіз нашого уроку: Вітчизно свята, дорога Україно, для кожного з нас ти у світі єдина.
ІІІ. «Поетична» зупинка.
Під музичний супровід пісні «Моя Україна» діти читають вірші .
1.      На білому світі є різні країни
Де ріки, ліси і лани...
Та тільки одна на землі Україна,
А ми її доньки й сини.
2.      Усюди є небо, і зорі скрізь сяють,
І квіти усюди ростуть...
Та тільки одну Батьківщину
Ми маєм –її Україною звуть
3.      У карпатському краї,
чи в Донецьких степах, –
де б ти не жив, – ми родина!
Горда, незламна і нездоланна –
єдина у нас Україна.
4.      Нехай ніхто не половинить,
Твоїх земель не розтина,
Бо ти єдина, Україно,
Бо ти на всіх у нас одна.

5.    Одна від Заходу й до Сходу
Володарка земель і вод -
Ніхто не ділить хай народу,
Бо не поділиться народ.
6.      І козаки, й стрільці січові
За тебе гинули в полях.
У небесах сузір'я Лева
Нам світить на Чумацький Шлях.
7.      Стражденна чаєчко-небого,
Єдині два твої крила.
Виходим, нене, у дорогу,
Аби ти вільною була.
8.      Нехай ніхто не половинить
Твоїх земель, не розтина,
Бо ти єдина, Україно,
Бо ти на світі в нас одна
ІV. «Сонячна» зупинка.
Кожен пишається своєю рідною землею. Завжди хоче сказати про неї найкраще. Ми з вами - не виняток. Давайте прочитаємо зашифровані прислів’я на сонячних промінцях і зробимо так, щоб мирне сонце засяяло над Україною.

 V. «Практична» зупинка.
Подивiться уважно на карту України.
-А зараз ми з вами складемо карту єдиної України. У кожного з вас є на парті частиночка нашої держави, пазл з малюнком карти кожного обласного центру.
Ваше завдання по черзі виходити, називати обласні центри  і прикріпити на контурну карту. Вам можуть допомогти батьки.
- Ви склали всi пазли й отримали карту України.
-Що вам нагадують обриси територiї нашої держави?
(Букет, крила птаха, серце тощо)
Україна – наш спільний дім. Тож маємо дбати усі, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода, вічна краса. (Підходить до карти України
Двадцять чотири області, Автономна Республіка Крим, місто Севастополь  та столиця України – Київ, розташовані на карті нашої держави. Від Ужгорода до Луганська, від Києва до Сімферополя, Україна багата родючими ґрунтами, водними ресурсами, корисними копалинами, різноманітним рослинним та тваринним світом, умовами для розвитку промисловості та сільського господарства. Економічна могутність України, так само, як політична і культурна, залежить від її цілісності й неподільності.
Послухайте ось таку притчу.
Якось, у коробці лежали тюбики з фарбами. Одного разу біла фарба сказала чорній,  що в тюбику лежала найближче до неї:
-Сестро, що за біда трапилася з тобою? Чому ти така брудна?
-Я не брудна, такий мій колір, - відповіла чорна фарба.
-Тоді ти неправильна фарба, і колір у тебе неправильний. Подивись на мене, ось яким повинен бути справжній колір, і взагалі, всі кольори походять від білого, тому нема нічого більш витонченого, як білий колір.
Це зауваження не сподобалось чорній фарбі і вона незадоволено відповіла:
- Ні, це ти неправильна, а мій колір найправильніший. І взагалі,  якби не було чорного кольору, то нічого видатного не змогли б намалювати. Спробуй без мене щось намалювати, білий аркуш так і залишиться білим.
Почувши це, засперечалися інші фарби . Довго та запекло вони сперечались, та раптом кришка коробки відкрилась і на тюбики впало яскраве світло. Художник вийняв фарби і видавив їх на палітру. Потім, змішавши їх одна з одною, наніс на полотно,  де й відбулося їх примирення. Художнику не було ніякого діла до їх протиріч, він бачив єднання у різноманітності. Для нього були важливі всі кольори. Так був створений великий шедевр, де фарби не протистояли, а взаємодоповнювали одна одну.
Так і в нашій країні, кожне місто, кожна область – це лише окремий тюбик з фарбою, а разом ми – квітуча, барвиста Україна.

VІ. «Загадкова» зупинка.
Кожна країна свiту обов’язково повинна мати свої символи. Що ж означає слово символ? (Символ — це умовне позначення якогось предмета, поняття чи явища.)
-Україна також має свої символи.
-А зараз будемо давати відповіді на запитання, які прив’язані  до кульок. Діти за бажанням виходять, вибирають кульку і дають відповідь на питання.)


1. На ріднім полі шепчуть колоски,
Я рад би знати тихі їх думки.
Я слухав, чув, як кожна колосина
Шептала тихо слово:  (Україна)
2. У світі одна – всім потрібна вона. (Батьківщина)
3.  По ньому ми живем із вами –
це основний закон держави. (Конституція)
4.      Знак держави головний –
всяк його повинен знати.
Воля, слава, сила в нім. –
То ж попробуй відгадати. (Герб)
5.      Коли звучить він – всі встають,
до серця руку прикладають,
і вголос, й подумки співають,
і Україну прославляють.  ( Гімн)
6.      Синьо – жовте полотнище
гордо майорить.
Це – ознака сили й слави
Української держави.  (Прапор)
7.  Столиця України. (Київ.)
8. Якi гори є на територiї України? (Кримські, Карпати.)
9. Які моря є на територiї України? (Чорне, Азовське.)
10. Яка найбiльша рiчка? (Дніпро.)
11. Державна мова України. (Українська.)
12. Найголовнiший майдан нашої країни. (Майдан Незалежності.)
13. Кого називають Кобзарем України? (Т.Г.Шевченка.)
 (Вчитель вивішує на дошку герб і прапор України.)


 VІІ. «Мирна» зупинка.
-Зараз кожен учень отримав гарного голуба, який символізує мир на нашій планеті, в центрі якого ви  напишете  побажання, якою повинна бути наша країна, все це ми розмістимо навколо карти України, щоб наша Батьківщина була завжди захищена миром і злагодою, радісним і щасливим життям А голуб миру буде її охороняти .
Цю карту ми повісимо у класі й будемо завжди пам’ятати, що ми громадяни своєї України, а тому ми все зробимо для того, щоб Вітчизна наша процвітала, була могутньою державою. А ви будете старанно вчитись, трудитись на благо Вітчизни.
(Діти на птахах пишуть слова вдячності любові до України, побажання та кріплять навколо обрисів України свої голубки)
  VІІІ. Підсумки.
-Давайте помріємо…Мрія завжди красива. Мрія — стосила. Бо помножена на тисячі мрій. А отже, невмируща. А отже, всепереможна.
Не дивлячись на те, що відбувається зараз в Україні, я сподіваюсь, що майбутнє нашої держави буде створене кращими людьми, а ці люди це ви, які є патріотами нашої держави.
Тому я вірю.
Я вірю, Вітчизно, ти станеш на ноги,
Махнуть золотистим крилом рушники,
І щастя затмить всі печалі й тривоги
На вічні роки і прийдешні віки!




Я люблю Україну

Мета: поглиблювати знання учнів про Україну – державу, рідну землю, Батьківщину; державні та народні  символи; формувати національну свідомість; вчити аналізувати, порівнювати, узагальнювати. Розвивати у школярів почуття гордості за Україну, її історію та видатних людей. Виховувати у дітей патріотичні почуття, національну гідність, любов до рідної землі.
Хід уроку
І  Організація класу                                                                                      Перше вересня – чарівний день, 
це перша пісня із шкільних пісень, 

що буде цілий рік дзвеніти 
і закликати учнів вчитись!

Дорогі діти! Вітаю вас з початком нового навчального року. Бажаю всім міцного здоров’я, успіхів у навчанні, справжньої дружби та здійснення всіх ваших мрій.
ІІ  Актуалізація опорних знань. Оголошення теми і мети уроку        Сьогодні ми з вами поведемо розмову про найдорожче серцю кожної людини. Про що саме будемо говорити вам  підкажуть рядки вірша Ліни Костенко.
Буває, часом сліпну від краси,

Спинюсь, не тямлю, що воно за диво,
Оці степи, це небо, ці ліси 
Усе так гарно, чисто, незрадливо,
Усе, як  є - дорога, явори,
Усе моє - все зветься  …(Україна.)

Отже, мова піде про Україну і тема нашого уроку звучить так «Я люблю Україну». На сьогоднішньому уроці ми ще раз переконаємося, яка прекрасна та багата наша Батьківщина, дізнаємося щось нове і пригадаємо все те, що вже вивчили  про наш рідний край.
А зараз до вашої уваги  відеоролик про Україну
ІІІ  Робота над темою уроку
Вступне слово
Наш урок ми проведемо у вигляді гри-квесту. В ній візьмуть участь три команди. Ви отримаєте маршрутний лист, на якому позначено 6 станцій. Всі команди повинні пройти через них, виконавши певні завдання. Якщо кожна команда дійде до фінішу, то отримає пазл. Наприкінці гри ми разом складемо всі пазли і подивимося, яку ж картину вони утворять.
Поділ на команди
Щоб об’єднатися в команди, вам потрібно дістати листочок з малюнком квітки. Ті, в кого будуть однакові квіти, є учасниками однієї команди. Назва квітки - відповідає назві команди.
Отже, на команди ми розділилися і  розпочинаємо нашу гру- квест.
Гра- квест
Станція  «Ми патріоти»
Любов у нас до Батьківщини  іде із серця глибини.
Ми — патріоти України, її ми дочки і сини.
Нам наймиліша і єдина вітчизна за усі світи!
Чарівна, рідна Україна, ми — українці, я і ти!
 Україна велика держава. В ній нараховується більш як двадцять дев’ять з половиною тисяч населених пунктів. Це і великі міста, селища і маленькі села. Вам потрібно знайти в табличці назви міст України.
Станція  «Коштовності фольклору»
«Всюди на світі добре, а вдома найкраще» - говорить народне прислів’я, а прислів’я та приказки і є коштовностями нашого фольклору.
Кожна команда отримає картки із завданням. З’єднайте початок прислів’я з кінцівкою і покажіть, що ви володієте цими коштовностями.
Станція  «Бабусина скриня»
Заховались в бабусиній скрині на дні
Різні речі забуті, цікаві мені.
Хоч старенькі, але їм немає ціни.
Найрідніші для нашого роду вони.
Здавна в українців був звичай – найдорожчі речі складати у скриню. Ми теж зберемо у скриню ті найдорожчі речі, якими й понині славиться Україна. У кожному рядочку вам потрібно підкреслити ці слова і пояснити для чого вони потрібні, або що це.
Станція  «Славетні українці»
Шануйте тих, хто зберігав культуру
І мову солов’їну в тяжкий час,
Та пісню нашу, та літературу,
Щоб зараз мали націю ми в нас.
Наша земля багата талановитими людьми. Багато поетів, спортсменів, художників, співаків прославляють нашу Україну в усьому світі. Ваше завдання підписати портрети відомих українців.
Станція «Обереги рідної землі»
Матінка віночок-оберіг звивала,
Калину та вербу у плетіння клала,
Бо від цього зілля – символа Вкраїни,
Рожевіє врода кожної дитини.
Обереги – наші прадавні символи-захисники. Вишитий рушник, вишита сорочка, писанка, лялька, віночок, калина, верба, лелека – без них важко уявити нашу Україну. Саме з оберегів починається для кожного Батьківщина. Український вінок був не тільки окрасою та оберегом, але й символом молодості, дівочої чистоти, а також знаком молодої на весіллі.  Ми будемо розгадувати ребуси і дізнаємося назви рослин, що входять в український оберіг –  віночок.
Станція «Ми європейці»
Ми європейці, ми українці.
Нація сильна, вільна, єдина.
Ми на оновленій спільній сторінці
Пишем історію днів України.
Наша Вітчизна є європейською країною не тому, що її територія — центр Європи, а тому що українці здавна сповідують ті принципи свободи й незалежності, які притаманні багатьом народам інших держав. За територією Україна є найбільшою державою в Європі. Україна – Європейська держава, в Європі її думки, в Європі її серце, в Європі її місце.
Ваше завдання прочитати зашифрований уривок з вірша Кульчак Христини. Читати потрібно за ходом годинникової стрілки, щоразу пропускаючи дві клітинки.
Підсумок гри
Кожна команда має свої частинки пазлу.
Тепер давайте складемо наші пазли і подивимося, що в нас утворилося.
ІV Підсумок уроку
Це – Україна. Ось подивіться, яка вона гарна. Чого тут тільки нема: і густі ліси, і зелені Карпати, і широкі та могутні ріки, і сині моря, і неосяжні степи. Кожен з нас творить своє майбутнє та майбутнє нашої держави.  То ж зростаючи, ніколи не забувайте, що ми –українці,  і тільки, коли ми будемо всі разом, тоді наша рідна Україна і ми будемо щасливими!
Закінчити урок я хочу такими словами:
Наш прапор - блакитне мирне небо та жовте колосся.
Наш герб – оберіг народу.
Скарб країни – це ми!
Наші цінності - рідна хата, рідна сім’я, хліб, верба, мальва, калина, мирне життя.
 Улюблені страви – вареники, галушки, узвар, деруни, пампушки.
Славетні українці – Т. Шевченко, Леся Українка, Сергій Бубка, Яна Клочкова, Борис Патон, Ліна Костенко та інші.
Наші свята – Різдво, Великдень, Трійця, Масляна, жнива.
Ми любимо все це!
Пісня «Я люблю Україну свою».

Комментариев нет:

Отправить комментарий